انتخاب صفحه

موز نارس بخوریم یا رسیده؟+فواید و مضرات موز

موز نارس بخوریم یا رسیده؟+فواید و مضرات موز

موزه نارس بهتر است یا موز رسیده؟در هنگام خرید موز به چه مواردی باید توجه کرد؟موز نارس یا رسیده چه فواید و مضراتی دارند؟ و در کل موز نارس بخوریم یا رسیده؟

در این قسمت از مقاله (موز نارس بخوریم یا رسیده؟+فواید و مضرات موز) با تشریح کامل فواید و مضرات موز نارس و رسیده شما قادر خواهید بود انتخاب درستی در خرید موز داشته باشید.

موز نارس بهتر است یا رسیده؟

انتخاب میان موز نارس یا رسیده برای عده ای بسیار ساده می باشد. و نیازی به فکر کردن ندارد، اما هر دو فواید و مضراتی دارند که انتخاب آن ها بستگی به خود فرد دارد.. هر چند که اکثر مردم خوردن موز رسیده را ترجیح می دهند، بهتر است فواید و ضررهای این میوه را به دقت بدانید.

 فواید و مضرات موز نارس و رسیده

موز نارس بخوریم یا رسیده؟+فواید و مضرات موز

فواید و مضرات موز نارس و رسیده

فواید و مضرات موز نارس:

خوردن موز نارس ممکن است انتخاب متداول شما نباشد. اما فوایدی دارد که شگفت زده تان خواهد کرد. موز با نشاسته ی بالا ، ممکن است طعم خوب و بافت نرمی نداشته باشد. اما از آن جا که هضم آن زمان زیادی می برد، باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری می کند.

همچنین، نشاسته باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و چربی سوزی را افزایش می دهد.

موز کال شاید طعم خوبی نداشته و حتی تلخ باشد. گاهی بافت آن گچی یا موم مانند است. محتویات موز کال، می تواند مانع تولید برخی آنزیم های بد نشده، هضم کربوهیدرات ها پیچیده را با مشکل مواجه کند و باعث از دست رفتن برخی مواد مفید میوه شود.

انتخاب بهترین گزینه دشوار است. هر یک بسته به نیازهای شما فوایدی دارند. تنها انتخاب قطعی میان موز رسیده و کال، در مورد بیماران دیابتی است که باید مصرف موز رسیده سرشار از قند خود را محدود کنند.

فواید و مضرات موز رسیده

فرایند به بار آمدن و رسیدن، شامل تبدیل نشاسته غیرقابل هضم به فیبر قابل هضم تری به نام پکتین است. هم­چنین موز رسیده دارای قند بیشتری است که باعث می شود طعم شیرین تری داشته باشد. موز رسیده سریع تر هضم می شود و حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است.

ویژگی منفی موز رسیده این است که می تواند برای بیماران دیابتی یا افرادی با قندخون بالا خطرناک باشد. قند این میوه باعث ایجاد نوسان در میزان قندخون می شود که برای افراد دیابتی مضر است.

موز نارس بخوریم یا رسیده؟+فواید و مضرات موز

موز نارس بخوریم یا رسیده؟

 تاثیر موز بر دیابت و سطح قند خون

موز دارای منابع عالی و مواد مغذی خاصی از قبیل پتاسیم، قند، فیبر غذایی، ویتامین B6، منگنز و پروتئین است. . یک موز متوسط ​​می تواند حدود ۳۰ گرم کربوهیدرات دارد. کربوهیدرات ها در بدن به گلوکز و قندهای دیگر تبدیل می شوند که می تواند باعث افزایش قند خون شود. در افراد سالم، این افزایش می تواند توسط انسولین،( یک هورمون تولید شده در پانکراس)، کاهش یابد و کنترل شود.

با این حال، در افرادی که مبتلا به دیابت هستند، پانکراس نمیتواند مقدار مناسب انسولین تولید کند (حساسیت انسولین). بنابراین، هنگامی که کربوهیدرات مصرف می شود، به ویژه از قندهای ساده، مقدار گلوکز خون افزایش می یابد.

بنابراین، هنگامی که کسی موز می خورد، قند خون افزایش می یابد. کربوهیدراتها بخش مهمی از هر رژیم غذایی هستند، افراد دیابتی هم در حد متعادل می توانند موز بخورند چون بدن به آن نیاز دارد ولی به مقدار زیاد توصیه نمی شود.

گفته می شود که موز همچنین حاوی فیبر رژیمی است – نوع دیگری از کربوهیدرات است که واقعا می تواند به تنظیم قند خون در بدن کمک کند. بطور متوسط حدود ۶ گرم نشاسته در یک موز متوسط وجود دارد برخی از مشکلات قند خون بوسیله فیبر درمان می شود.

حال انتخاب با شما می باشد که موز نارس بخورید یا رسیده!حالا با خواندن این مقاله از سایت آموزش نو می توانید پی ببرید که برای شما موزه نارس بهتر است یا رسیده!

برگرفته از :دکتر سلام

درباره نویسنده

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *