آموزش سلامتی | آموزش کسب و کار های هنری  ،فنی ،کشاورزی
قالب Travel
قالب Traveler – بهترین قالب گردشگری و رزرواسیون وردپرس
قالب foton
قالب Foton – قالب چند منظوره وردپرس
قالب کانسپت
قالب Concept Seven – قالب شرکتی وردپرس

باید ها و نباید های دوران بارداری(تغذیه)

تغذیه های مفید و مضر در بارداری

دوران بارداری جز حساس ترین مراحل زندگی است.متخصصان و پزشکان همیشه مارا به خوردن میوه در دوران بارداری تشویق می کنند.اما گاهی استفاده زیاد از این مواد پر خاصیت می تواند برای افراد باردار خطرناک باشد.خود مادران باردار هم نگران این موضوع هستند که چه نوع تغذیه ای مفیدو مضر هستند.

دوران بارداری جز حساس ترین مراحل زندگی است.متخصصان و پزشکان همیشه مارا به خوردن میوه در دوران بارداری تشویق می کنند.اما گاهی استفاده زیاد از این مواد پر خاصیت می تواند برای افراد باردار خطرناک باشد.خود مادران باردار هم نگران این موضوع هستند که چه نوع تغذیه ای مفیدو مضر هستند.

تغذیه های مفید و مضر در بارداری

مفید ها

گلابی:

میوه گلابی دارای ویتامین های گروه ب ،ث،فسفر و منیزیم است وبرای تقویت قلب و تنطیم ضربان قلب زنان باردار بسیار مفید است.

انار:

استفاده از انار در ماه های اوایل بارداری خطر سقط جنین را کاهش می دهد و باعث کاهش ویار می شود.اما مصرف بیش از حد می تواند باعث افت فشار شود پس در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.

گیلاس:

گیلاس دارای مقدار زیادی ویتامیت ث می باشد که بدن را در برابر بیماری های عفونی محافظت می کند.گیلاس دارای مقدار زیادی ملاتونین است که ملاتونین یک آنتی اکسیدان قوی است که در رشد جنین بسیار موثر است.

زرد آلو:

زردآلو یکی از میوه های بسیار مهم و مفید در دوران بارداری است.این میوه سرشار از ویتامین ث ،ای،آ است و هم چنین دارای کلسیم و فسفر ،آهن و ….می باشد و برای کم خونی بسیار مفید است.

سیب:

این میوه در دوران بارداری بسیار مفید است و حتی ممکن است کودک را در سالهای بعدی زندگی از ابتلا به آسم و آلرژی محافظت کند و دارای فیبر و ویتامین ث و پتاسیم است.

 

مضر ها

تخم مرغ خام یا عسلی:

خوردن تخم مرغ خام و عسلی در دوران بارداری به دلیل داشتن باکتری سامونلا مضر می باشد.

بادام زمینی:

اگر در خانواده به بادام زمینی حساسیت داشته باشید ویا سابقه ی بیماری آسم یا آلرژی و تب یونجه و ….دارید از خوردن بادام زمینی در دوران بارداری و شیر دهی پرهیز کنید.

کافئین:

مصرف کافئین به مقدار زیاد در دوران بارداری می تواند باعث کاهش وزن و حتی گاهی سقط شود و استفاده بیش از ۳۰۰میلی گرم در روز نباشد.

 

حتما شیر ها را به خوبی بجوشانید و مصرف کنید .

 

امتیاز شما به این مطلب؟

امتیاز دادن به این پست

ارسال نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ما را دنبال کنید